Kristallkrona vs Sprängd anka

Idag måste grannarna tänka att det är en bra tokig och förmodligen ruskigt rik (hrm) familj som flyttat in i det rosa huset. Först smäller de upp en pool, dagen efter sätter de upp en kristallkrona på altanen. Inte inomhus som vanliga familjer skulle göra. Nä, här hängs de på altanen. Nu är det inte riktigt så glamoröst som det låter, undertecknad vägrar ta in skapelsen i huset. Den luktar mer rök än besökarna på krogen för några år sedan. Dessutom är procenthalten damm betydligt högre än procenthalten kristallkrona. Ser fram emot när Karln ska tvätta av den - lycka till!

Eftersom undertecknad börjar bli rastlös och ganska less på att endast utföra husmoderssysslorna (läs: tvätta, diska, städa, diska, hänga tvätt, diska, dammsuga, diska, tvätta små händer, diska, laga mat, diska) funderas det nu på vilket som är nästa projekt att starta upp. Det har ju faktiskt gått mer än 48 timmar sen det senaste projektet avslutades. Det lutar åt att hugga en pensel (trots att staketforskaren inte har levererat någon än) och börja kleta färg på någon mindre vit yta. Svårigheten ligger förmodligen i att välja ut en mindre vit yta att börja bearbeta, det finns ju ett par stycken att välja på. Men av samma orsak (mängden mindre vita ytor) är det förmodligen dags att börja om de ska bli vita av färg innan de hinner bli vita av snö.

Ett stycke sprängd anka är nu serverad - hoppas det ska smaka!



 


Kommentarer
Postat av: Staketforskaren

Hahaha!! Skrattar hela vägen till banken.. =D ...eller nått...

2008-05-27 @ 18:35:41
Postat av: Ella

Enklast att rengöra en kristallkrona är att spraya den med vatten med antingen citron eller diskmedel i och bara låta den rinna av, det har jag lärt mig i "rent hus" på fyran... eller var det "äntligen hemma"?... iaf:)

2008-05-27 @ 22:24:53
URL: http://frisbee.blogg.se
Postat av: Di Leva

Ser att Ella vet precis hur man gör - intressant! Själv har jag lärt mig tricket av Bosse Bildoktor!

2008-05-28 @ 08:31:59
Postat av: Staketforskaren

Du får ju minst lika många inlägg som jag..!

PS. Vet inte vad jag menade med banken. Var lätt vilsen vid tillfället.. God anka btw!

2008-05-28 @ 09:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0