Gift(igt)

Att gifta sig är på alla sätt och vis någoting oerhört läskigt och förmodligen direkt livsfarligt!  Det är undertecknads fulla övertygelse! Trots det så funderar hon på det ibland och har några detaljer något så när uttänkta, tex. vilken klänning hon vill ha. Vilken ring som skulle passa utmärkt på hennes finger. (Nästan) I vilken kyrka cermonin ska hållas. I vilken lokal festen skulle vara. Vilka som skulle stå på gästlistan samt klädkoden. 
Men detta betyder det inte att det går att slänga ihop ett bröllop hur som helst och i alla hast.

För det första så måste man vara förlovad. Undertecknad är det inte. Undertecknad tänker inte förlova sig bara för den goda sakens skull. Ska det förlovas ska det göras ordentligt och bröllopsdatum ska fastställas. Annars får det vara. Eftersom undertecknad varken har sett skymten av den vita hästen, ukulelen eller balkongen så är hon inte förlovad. Alltså kan man inte slänga ihop ett bröllop hur som helst och i all hast.

För det andra så ska man stå längst fram i guds hus (nej, inte stadstråkhuset!) och lova en annan människa att man ska älska honom resten av livet. Det är ju helt galet! Snacka om att lova saker man inte är säker på att man kan hålla. Att lova att man ska f-ö-r-s-ö-k-a älska honom tills döden skiljer en åt är en helt annan sak. Men fortfarande riktigt läskigt! Till råga på allt ska alla man känner bevittna detta tilltag. (Ja, alla man känner måste vara där, vad är det annars för mening?) 

För det tredje ska det hållas fest, en rejäl sådan. En rejäl bröllopsfest kostar massor med svenska riksdaler. Undertecknad har inte många svenska riksdaler. Inte några andra riksdaler heller för den delen. Och ja, bröllopsfesten måste vara rejäl. Alla man känner ska vara där. I den trevliga lokalen. Ätandes av den gooda maten och på alla sätt roa sig kungligt. Undertecknad är ju som bekant av åsikten att antingen gör man det ordentligt eller så skiter man i det. Det gäller även bröllopsfester. Alltså kan man inte slänga ihop ett bröllop hur som helst  och i all hast.

Med andra ord  får vi väl se vem som hinner slänga ihop ett bröllop först...

Kommentarer
Postat av: Staketforskaren

Jag har sett balkongen på nära håll, så den ursäkten går inte!



Ni först...

2008-10-23 @ 22:11:10
Postat av: Teknikern

haha, ja det där minns jag att vi pratade om, jag förstår FULLSTÄNDIGT skräcken att stå och vara romantisk i en stor kyrka medans Fader Vår och blivande svärmor stirrar på en, hujeda mig! Sen hoppas jag att du får stå på en vacker blomsterklädd balkong och att den blivande mannen är nyrakad och välklädd när han ska fria med ukulelen, att göra det som jag gjorde det, liknande en skitig lastbrygga bakom scan, det är ingen hit, då kan man lika gärna ha det ogjort.

2008-10-24 @ 08:49:45
Postat av: Anonym

Jag ser ingen som helst skräck i det hela, jag hade gjort det igår, ja för ett år sedan om bara dom där pengarna fanns där. För JA massor med sedlar behövs. Tyvärr.

Jag däremot är på det klara med allt nästan, vi får la se vem som hinner fram till prällen först =)

2008-10-24 @ 11:43:58
Postat av: marmeladflickan

Då förstår jag...vi har inte samma syn på det där med giftemål du och jag....mer troligen att jag skulle joina en cirkus än att gifta mig i en kyrka...haha. Men nu behöver ju inte jag fundera på det längre:)

2008-10-24 @ 16:31:02
Postat av: Margit

Va kul! Jag lovar köpa en hatt om jag äntligen blir bjuden på bröllop. Det var så länge sen sist. Kramar

2008-10-26 @ 22:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0