Ljudligt

Idag hade undertecknad inte riktigt tid att gå in på jobbet, hon ville mycket hellre stanna i bilen. Hon har nämligen blivit ägare till världens bästa smör-skiva (nej, det är i-c-k-e samma sak som ost-skiva), inte mindre än sexton speciellt utvalda rockballader befinner sig på en och samma compact disc. Hade inte undertecknad varit sjuksköterska hade hon fömodligen gjort alla andra blandskivepåhittare arbetslösa (?!). Dessutom (som att det inte var bra nog) har hon en exceptionellt bra skiva med femton något mer olugna låtar. [Olugn - norrländskt ord av prima kvalité].  

Dessa två skivor medför att högtalarna i bilen får vad de tål, och undertecknad vrålar så högt hon bara kan (tur att ingen hör). Att hon har hört varenda låt minst artontusen gånger är bara en fördel, texterna sitter som en smäck. Det enda som är lite konstigt är att undertecknad aldrig blir less. Eller, egentligen är det nog inte så konstigt, vem kan lessna på tunga basgångar, ljuvliga gitarrsolon och texter som tar en till en annan värld?

På tal om ljud har undertecknad länge önskat sig en trevlig liten radio, med bra ljud, att ha i köket. Idag kände (kom ihåg kände) undertecknad sig rik efter att för två dagar sedan blivit 20+ och fått några extra svenska riksdaler att spendera på något lyxigt. Sagt och gjort, härmed är en Tivoli Audio PAL beställd. Undertecknad ser fram emot att hämta den på närmaste utskänkningsställe.

Så om ni inte hittar undertecknad någonstans så kolla i bilen - hon sitter förmodligen där och sjunger.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Man slutar aldrig förvånas!?... =) Din vän från sävast köper en veteranpeugeot & du investerar i en frän Hi-Fi pryl... Jag är med skräckblandad förtjusning imponerad! haha, inte för att det är på något sätt fel eller konstigt, blir bara lite häpen. Jag undrar om det är designen eller ljudkvalitets biten som avgjorde valet! ;) Hoppas på sätt & vis båda! Snyggt jobbat! Undrar om jag ska köpa Sex & the City boxen nu då... eller!? ;)

2009-08-03 @ 13:19:42
Postat av: Teknikern

Bah, den där peugeon var billig idag då fläktremmen drog till varmare trakter en sisådär tjugo minuter innan jag borde befinna mig på jobbet. Än mer irriterande var att allt var mitt eget fel, eller, tanken var att jag skulle köpa en ny idag och tänkte "...för vad är oddsen att den går just idag?..". En farlig tanke, och tji fick jag. Nåja, allt löste sig men men... En ny stereo ja, det vill jag också ha. Jag har ingen i köket och den i vardagsrummet vill inte. Jag vill också fylla femtio delat på två och få egoslantar :-(

2009-08-03 @ 18:29:46
URL: http://kattjakten.blogspot.com
Postat av: DiLeva

Så det finns i alla fall några saker som du vill ha! ;-) Det är ju himla bra att veta!

2009-08-04 @ 10:12:19
Postat av: Vimsan

Exakt en sådan däringa radio finns billigt på gubbaffärn i Luleå, billig är den oxå.. =) Själv köpte jag en snygg 40 talare därifrån o den dunkar på rätt bra, jag är nöjd.

2009-08-04 @ 11:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0