Hermelin.

Tydligen så ville fler än en veta vad undertecknad ska jobba med när hon nu snuvat arbetslösheten på konfekten. Jo, undertecknad är numer forskningssjuksköterska på läkarhuset i residensstaden. (Det är ordagrant stulet från Tant-"tvär")
Undertecknad ska nu jobba i superfina lokaler, utan pyjamas och tillsammans med personal som verkar vid det första intrycket vara ett otroligt trevligt gäng med mycket humor. (Prestationskraven kommer smygande.) Hon har nästan svårt att tro att det är sant.  

Undertecknads nya arbetsgivare är ett av världens största konsultföretag inom läkemedelsutveckling och arbetar på uppdrag av de flesta stora läkemedelsföretag som finns. Beroende på hur många studier som bedrivs är det också olika mycket jobb. Undertecknad är dock helt införstådd med förutsättningarna och är (i alla fall just nu) nöjd med upplägget. Hon kommer nog även att bedriva lite slavarbete åt det ljuvliga landstinget, om de nu bara behagar kläcka ur sig när de har behov av undertecknad. Personalpolitiken i det sjuka huset är under all kritik.

Undertecknad ska idag frisera lejonmanen, hon måste ju vara snygg och prydlig på sitt första arbetspass.  


Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis till nya jobbet!!

2009-09-01 @ 12:12:31
URL: http://iandwe.blogg.se/
Postat av: Teknikern

Grattis!!!! Jag hoppas att du just nu dansar runt med två långfingrar pekandes mot Sunderbyns riktning! (jag var där igår och ondgjorde mig över all "noll koll" som råder, olika branscher men samma inkompetenta arbetsgivare, stööön).

2009-09-01 @ 19:50:09
URL: http://kattjakten.blogspot.com
Postat av: Heléne

Grattis!!!!! Det lät ju riktigt trevligt att slippa smyga runt i pyjamas för ett tag:). Jag fortsätter med det men ska först bege mig till värmen för lite semester:).

2009-09-02 @ 17:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0