Sökes: Projektledare.

Rosa huset gör att undertecknad kommer att få ett nervsammanbrott. Rosa huset med närliggande omnejd (gården), är fullt av projekt. Oavslutade projekt. Det saknas lister, det saknas panel, det saknas färg, det saknas ännu fler lister, det är fullt av skräp och onödiga prylar. Dessa oavslutade projekt gör att undertecknad får åt nerverna. Hon är ohejdat less på alla oavslutade projekt.
Målet med nuvarande lördag och söndag var att undertecknad (och Karln) skulle färdigställa bron.  Undertecknad hade tänkt måla färdigt medan Karln skulle spika de sista plankorna. Snacka rent önsketänkande. Till att börja med har undertecknad råkat ut för sjukdom. Nej, det verkar inte vara någon svinsjuka, det är nog en alldeles vanlig förkylning. Ni vet, halsont, huvudvärk och muskelvärk, sådana saker som gör att lusten och framförallt orken till att måla högt och lågt inte räcker till. För det andra så verkar inte Karln tänka som undertecknad.
Nå, undertecknad trotsade sjukdomskänslorna och greppade penseln. Det var ett måste, annars hade hon förutom ont i halsen även drabbats av någon form av hysteri. (Det blir ju aldrig någonting gjort!) Nu är i alla fall hela bron målad ett varv. Hon hoppas verkligen att hon orkar måla det andra och sista varvet under morgondagen. Dock kan vi nog alla fetglömma de sista plankorna. Om inte undertecknad sätter dit dem själv förstås, men det finns faktiskt gränser på vad man orkar när man är ofrisk.

Som grädden på isberget är det sexochetthalvttusen saker som behöver göras inomhus (förutom att spika list). Undertecknad är snart beredd att betala för att rosa huset ska bli städat och projekten avslutade. Någon frivillig? 


Kommentarer
Postat av: Tant tvär

Vi kan väl diskutera skälig lön över en kopp kaffe eller två :-) Krya på dig!

2009-09-20 @ 10:36:26
Postat av: Teknikern

Det kunde ha varit jag som skrev ditt inlägg, men byt ut bron mot våran trappan inomhus. Fast jag orkade inte greppa penseln och ett barnkalas kom i vägen för Kent. Idag blir det att byta lakan efter nattens svettningar (jag är den typen som förvandlar madrassen till en vattensäng när jag febersvettas, skitäckligt!) och möjligtvis kommer jag att orka dammsuga och ge mina krukväxter första hjälpen.



Nästa gång jag ger mig på något i renoveringsväg ska jag se till att vara lite mer bemedlad (om det så måste innebära prostitution) så att jag kan låta någon annan dumskalle göra jobbet.



Och jag bjuder också gärna på kaffe :-)

2009-09-20 @ 12:06:30
URL: http://kattjakten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0