-Ursäkta Tant?!

Här om dagen kom undertecknad på att hon är omgiven av tanter i olika varianter,  Kak-Tanten, Tant-Edna, "Tvära"-Tanten, Tanten som gillar att sy, Tant-Tjalle. Bra tanter. Att vara tant är ingenting dåligt - tvärtom. Att vara tant är en ynnest!  Tror till och med att en och annan av undertecknads killkompisar är tanter, fast de skulle aldrig någonsin erkänna det. Dessutom snubblade undertecknad över en pedant-tant på jobbet - she like it!  

Undertecknad har i idag köpt ett "nytt" köksbord med sex stycken väl fungerande stolar. Nu får undertecknads alla favorit-tanter plats i rosa husets kök igen. Ja - självklart alla andra också! Ni är så välkomna!

 
Till och med Farbror-T vågar komma och sitta vid köksbordet - utan att ha livet som insats!



Kommentarer
Postat av: Tant Tvär

Taget! När ska jag komma? Och måste jag ha kappa eller räcker med knytblus och veckad kjol? ;-)

2010-04-16 @ 23:29:22
Postat av: DiLeva

Ja JAG är då iaf ingen tant! Inte ens militant! Men jag gillar min kaftan(t).

2010-04-19 @ 08:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0