Fikabröd del 3

Pepparkaksbak  -Mamma, jag gör en bock!
3-åringen längtade i två hela dagar efter att få baka pepparkakor. När det äntligen var dags hoppade han av glädje. Att skulle ta sådan tid för hans mamma att kavla ut degen kunde han aldrig föreställa sig. :
-Mamma, när får jag göra gubben?
När degen väl var platt och fin tryckte 3-åringen ivrigt pepparkaksformen mitt på och deklarerade stolt:
-Mamma, jag gör en bock!
Sju bockar senare var 3-åringen less, han krängde av sig förklädet, kastade det i en hög på golvet och sa:
-Nu är jag lite less. Mamma, kom och lek!

Kommentarer
Postat av: marmeladflickan

Det är underbart med barn....vilket tålamod. Vi bakade hus här igår och några stackars pepparkakor av degen som blev kvar. Idag så är det godis fabrik som gäller:)

2008-12-15 @ 13:11:28
Postat av: Margit

Kul med barn. Du skall ha en större kavel så går det fortare. Som med allt annat så är förarbetet tråkigast. Det vet Kasper. Nästa år måste du kavla dubbelt så fort för då står två och väntar otåligt. Hoppas dom blev goda iallafall. Kramar i massor till er.

2008-12-15 @ 22:47:41
Postat av: Kubb-gumman

Som Nalle Puh så vist sagt: "Ju längre man ligger i vattnet desto blötare blir man"

2008-12-16 @ 20:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0