Prestationsprinsessa

Undertecknad utförde i dag ett test (av högsta vetenskapliga kvalité) i vecko/månadstidning. Reslutatet blev att hon behöver hjälp med att slänga ut prestationsprinsessan och att hon ska fundera över sina perfektionisttendenser. Hrm.  
     Undertecknad trivs faktiskt ganska bra med att vara en prestationsprinsessa - det är ju hon som gör att undertecknad åstadkommer någonting i sitt liv. Å visst har undertecknad några tendenser till perfektionism men inte sååå många. Att stryka örngott och hänga sina kläder i färgskala i garderoben (svart till vitt  & Karlns hänger från vitt till svart) är inte bara ordning och reda det ger frid i sinnet.  Och ska en uppgift utföras ska den göras ordentligt - annars bör man strunta i den!
    Dileva påstår och hävdar bestämt att undertecknad dessutom lider av städmani. Falska påståenden som kommer från någon som bor i ett hus av perfektionism (och dessutom häller extra vatten i tvättmaskinen och motionerar till soptunnan minst två gånger varje dag), snacka om att kasta glas i stenhus eller hur det där nu var. Med hela rosa huset fullt av varelser som strösslar både kläder, leksaker, päls, grus, sand, smulor, blomjord och vällning överallt krävs det att både snabeldraken och skurmoppen motioneras regelbundet. Så det så. Fast övning ger som bekant färdighet och är det någonting undertecknad är fantastiskt duktig på så är det just att städa - något annat vore ju förvisso konstigt.
    Till sist uppmanar den vetenskapliga vecko/månadstidningen att man ska bli en levnadsdrottning. För att uppnå detta så ska man: Förstå vad perfektionism är - det är undertecknad fullkomligt medveten om. Fråga sig själv vad man håller på med - Det undrar undertecknad, flera gånger om dagen. Se till att man äter, sover och tar hand om sig själv - Undertecknad äter både gärna och ofta, sover så mycket hon får och hon tar alltid hand om sig själv - choklad, kaffe och ett varmt bad mellan varven, vad mer behövs?!
    Slutsatsen är att undertecknad är en perfekt levnadsprinsessa!
.

Kommentarer
Postat av: Teknikern

Alltså, jag är väl perfektionism i botten och njuter faktiskt av tanken på att få sortera kläderna efter färgskala i garderoben (min är sorterad efter kategori), stryka örngotten, kökshanddukarna... Men jag har en latmask-gen som är aningens mer dominant vilket gör att jag helt enkelt inte orkar, och då kommer vi till det jobbiga i det hela, jag IDS inte vara perfektionism, men vill egentligen ha allt perfekt, vilket gör att jag mer eller mindre konstant går runt och är irriterad och illa till mods över röran, som jag inte ids göra något åt... sug på den du, haha!!!



Men idag är jag lika pigg som om jag skulle satt mig på en igelkott vid frukostbordet och nu ska dammsugaren fram, jag ska sortera mina böcker, hänga tillbaka kläderna i garderoben efter kategori och känna doften av tallbarr från de nyskurade golven, ordning och reda, löning på ....lördag.

2009-01-24 @ 09:45:32
URL: http://kattjakten.blogspot.com/
Postat av: Teknikern

Haha, jag spammar nästan...



Tänkte bara tacka dig för inspirationen, mitt hem är nu kliniskt rent och datarummet är så rent att det till och med ekar här inne när jag knapprar på tangenterna :-D.

2009-01-24 @ 18:10:13
URL: http://kattjakten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0