Näj!

Okej, undertecknad har förstått. Hon är fullkomlig införstådd med att hon är äldst. Av alla. Undertecknad har förstått att hon måste börja läsa vad som faktiskt står i de orange kuverten och inte bara öppna dem. Det är ju tydligt att  ni andra kan ju nöja er med att bara notera att de landat i brevlådan ett par år till...

Undertecknad ska gå en kurs. Nekande ord och fraser 15 poäng.  Hon verkar nämligen behöva den. Hon har alldeles för mycket att göra. Allt till följd av att hon ställer upp, tar på sig uppgifter, utför och tillser. Allt till följd av att hon inte kan säga näj! Alternativet är att dygnet får minst (!) åtta timmar till  och det lär ju inte hända. Någonsin. Så. En kurs ska undertecknad gå. (Hon inser själv svårigheterna med detta, hon vill alldeles för mycket och hon har alldeles för många egenkomponerade måsten).

Tillsvidare - Vad ska vi göra nu?

Kommentarer
Postat av: DiLeva

Du kan ju börja med att fundera över hur-i-helskotta du ska ha tid med att gå på NÄJ!-kursen! ;-)

2009-06-09 @ 09:50:01
Postat av: Tant tvär

Kom till tant och ta en fika. Här blir inga barn utspottade i alla fall. Jag kan ta hand om min söta prestationsprinsessa en stund :-)

2009-06-09 @ 10:38:34
Postat av: Marice

Ja.. eller kom och vila upp dig hos mig! Vi kan öva på att säga Näj till varandra! + att du kan få kaffe och kaka.

2009-06-09 @ 10:50:54
Postat av: Katja

Jag tänker baka kanlebullar i eftermiddag, några med äppelmos i. Jag har gärna kafferep om du vill.



Och angående att ta på sig uppgifter, jag sitter och knåpar med 11 indian-pannband inför daghemmens dag på torsdag. Jag har fjädrar och klister överallt. Vilken hjärncell jobbade när jag kläckte ur mig "oj vad roligt det skulle vara"???? Ibland är jag en idiot.

2009-06-09 @ 14:25:06
URL: http://www.kattjakten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0