Helgens mål(ande)

Efter att mer eller mindre medvetslös ha tillbringat lördagskvällen i soffan samt sovit som en död hela natten kände undertecknad sig något mindre ofrisk i morse. Visserligen gör halsen fortfarande lite ont men vad är det komma med när undertecknad bor med VD:n och är kompis med styrelseordförande i hypokondrikernas riksförbund...?!
Efter att, tillsammans med Luvan, sovit frukost tog undertecknad djävulen i båten och började ro. Resultatet redovisas här nedanför.

Den uppgraderade bron
Som ni alla kan se så saknas det (fortfarande) några plankor här och där. Och i bakändan är det lite för mycket bräda. Men undertecknad har idag fått förklaringen till varför inte Karln kan färdigställa bron.

vad kan detta tänkas vara?
Han har ju inge virke hemma...


Undertecknad nämnde även i föregående inlägg att rosa huset är i behov av städning...
skafferi är överskattat!
...tror ni henne nu?

Helgen är över. Bron är (nästintill) färdigmålad. Mot alla odds.

Nu är det ta henne tusan dags för kaffe (och en bulle)! Vem bjuder?


Kommentarer
Postat av: Teknikern

Halleluja!



Och jag säger samma igen; det kunde ha varit jag som skrev det! Ja, fast jag lät Kent ta hand om räcket och spaljen till trappan, biiiiiig mistake! Jag gav klara instruktioner och förtydligade än en gång varför vi var tvungna att måla om trappan (för att NÅGON fick det att se ut som att vi hällt ut färgen på den förragången). Jag kommer ut i carporten och ja du... det såg ut som att El Muppo hållt i rollern. Jag kvävde ett frustrationsutbrott och spottade ut något i stil med "gör om gör rätt" och stampade in igen.



Jag gick i alla fall in och skurade alla fönster på övervnpngingen, drog fram likt en tornado och rensade upp precis allt! Och vet du, det fanns faktiskt ett golv under all bråte!

Behöver jag tillägga att jag även lider lite av pms... Ja, men målandet av trappan är jag faktiskt förbannad över på riktigt. Är det för mycket begärt att han ska anstränga sig liiiite så man slipper göra allt själv?

Nu går jag och stoppar huvudet i den bruna papperspåsen.

2009-09-21 @ 07:49:57
URL: http://kattjakten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0