Pest, pest, pest!

Undertecknad har ju denna höst onekligen varit i något av en jobbkarusell.  Ena dagen har hon haft ett jobb, inget jobb, tre jobb, för lite jobb, för mycket jobb...ja, ni har alla förstått vid det här laget.
Undertecknad ställdes i månadsskiftet augusti/september inför valet mellan pest eller kolera. Hon valde pest. Undertecknad har jobbat i knappt två veckor och är verkligen less på pest. Vansinnigt less på pest!
I två veckor har hon på alla sina bästa vis försökt tycka att det är trevligt med pest. Uppdraget är i princip omöjligt. Det enda hon lyckats tycka är trevligt är att de flesta av hennes pestdrabbade arbetskamrater är toppen, utan dem hade hon nog avlidit - i alla fall mentalt. I övrigt har hon varit arg minst en gång per dag, ibland två. Motiverande. Verkligen. Undertecknad kommer verkligen ihåg varför hon sökte sig ifrån pesten.

När man jobbar på avdelningen-för-brutna-ben (pest) är man som anställd noga bevakad. Man får två riktlinjer, den första är "du måste" den andra är "du får inte". Uppmuntrande va?
Till exempel:
♦ Undertecknad måste jobba varannan helg (hon har den enorma valfriheten att jobba två helger och vara ledig två)
♦ Undertecknad får inte flexa in mer än 15 minuter innan hon enligt schemat börjar.
♦ Undertecknad får inte ta semester på helgerna.
♦ Undertecknad måste stå i kö både för att kasta smutsiga pyjamasar och för att få ut rena (räkna iskallt med att det tar minst 20 minuter, detta ska helst ske på fritiden dvs obetalt).
♦ Undertecknad får inte ta ut mer än fem plagg (fem, jämnt och bra) vilket innebär att hon dag tre får gå utan byxor alternativt utan överdel. Eller stå i kö i minst 20 minuter.
♦ Undertecknad måste springa som en dåre eftersom chefen är högst ovillig att ta in vikarier när ordinarie personal är sjuk.
♦ Undertecknad får inte ifrågasätta utan finna sig i att det inte går.

Nå, som tidigare nämnt är allt möjligt och undertecknads mål är att slippa pest efter den 17 januari 2010. Det här kanske ingår i kategorin hundgöra?!
Vi får väl i alla fall hoppas att det hela gör undertecknad till en bättre människa.

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag är inte avundsjuk på dig som jobbar på pest avdelningen.....jag är bara så glad att inte jag gör det:).

2009-09-29 @ 22:05:22
Postat av: Teknikern

Hörru, det där lät inte så trevligt... Tar du ut dina agressioner genom att dumpa ångestframkallande fjortisdravel i min postlåda? Jag tycker vi gör så här, vi inte bara amputerar våran tonår, jag tycker vi torterar, stympar, styckar och bränner upp den. Jag klarade att läsa typ två sidor, sen dog jag, hahahaha!

2009-10-01 @ 16:44:16
URL: http://kattjakten.blogspot.com
Postat av: Anna

Jamen helt sanslöst!!Kan säga att det är icket bättre två trappor upp..Mycket skönt att läsa-om än DET är mycket så slipper jag ju jobba helger och kvällar. :-)

2009-10-10 @ 10:21:43
URL: http://lillaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0