Istiden är här - ropar någon på Sid?

Here we go again, och missförstå undertecknad rätt nu - hon tycker faktiskt om vintern. Men visst är det vansinnigt kallt!?

Igår kväll till exempel, hela familjen var ute och gick, termometern visade på endast -13°, men som de allra flesta vet bör man multiplicera alla uträkningar med pi för att få fram den verkliga och slutgiltiga summan, så i går kväll var det alltså närmare -40,1. Och frågar ni undertecknad låter det mer troligt! Trots fullständig påpälsning frös hon som en nakenhund i en kyldisk.

I flera dagar har hon frusit. Till och med hemma, i-n-n-e i Rosahuset. Bör kanske tillägga att i princip alla (och i synnerhet Tjalle) som kommer och hälsar på i Rosahuset inleder besöket med frasen: - Men gud vad varmt det är här! snabbt följt av en avklädande manöver.
Undertecknad har inte upptäckt den slående värmen i denna istid utan tassar omkring i fleecetröja, gömmer sig under filtar och dubbla täcken (o nää, hon är inte sjuk - hon fryser!). 

Idag har hon knappt vågat sticka ut näsan genom ytterdörren i rädsla för att åter frysa till istapp modell stor.  

Istiden är här (igen) gott folk!  Njut medan ni kan!




Kommentarer
Postat av: svampfrun

Duu- tala inte med mig om istid! Vår värme har inte fungerat sedan fjärrvärmen kopplades in. VI fryser!Brrrr...

2010-11-16 @ 13:52:09
Postat av: Tjalle

Men beautiful!!

Kom till mej ska jag värma dej..

Idag tror jag att jag slog er... 26,2 grader inne...

Eldade som fan på morronen!!!

Åh JA ni har varmt!!! så JA jag får klä av mej när jag kommer... Man börjar juh undra ifall de finns nån baktanke!! ;) Hehehe

2010-11-16 @ 17:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0