Renskiljning.

Helgen som nyss förflutit har varit en såkallad långhelg. Det betyder att alla som har ett ordinärt sjutillfyramåndagtillfredagjobb får vara lite extralediga. Karln var följdaktligen ledig. Med en ledig karl så blir det aktiviteter som aldrig hinns med på en vanlig blåmåndag.

Till exempel renskiljning. 

Renskiljning är i korta ordalag: märkning, räkning & sortering.



Ni ska ju inte tro att renägarna går efter så uppenbara saker som färgen på halsbandet. Nej då, de ser på annat vis vilken ren de äger. Hur - ja, fråga inte undertecknad, för henne är de alla likadana. Grå med fyra ben och horn.


Rätt ren på rätt plats. De kunde dock vara rätt tjuriga typer och ibland krävdes det mer än en karl för att övertyga renen om var den hörde hemma. 


Stebba var mycket fascinerad av skådespelet och sa sedan: 
"-När jag blir stor ska jag jobba med renar!"
Fast just på den här bilden sa hon:
"-Mamma, jag vill inte titta på dig, jag vill titta på renarna!!!"


Hubbe nöjde sig med att konstatera att det var många hornbeklädda djur och roade sig sedan i en snöhög. 

Majvor, hon sov sig igenom resan dit och hem samt vistelsen där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0